Καζίνο: Πως η μετεγκατάσταση από την Πάρνηθα στο Μαρούσι θα επηρεάσει το κυκλοφοριακό

Στην τελική ευθεία μπαίνει όπως όλα δείχνουν το project για τη μεταφορά του καζίνο της Πάρνηθας στο Μαρούσι, μετά και τη δημοσιοποίηση της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων από το υπουργείο Περιβάλλοντος .

Μέσα από τη μελέτη του υπουργείου σκιαγραφείται ένα έργο που φαίνεται ότι θα σημαδέψει τη ζωή της πρωτεύουσας και πολύ περισσότερο των Μαρουσιωτών για τις επόμενες δεκαετίες. Ακόμα και αν παραμερίσουμε τις ηθικές ή κοινωνιολογικές επιπτώσεις που μπορεί να επιφέρει ένας “ναός του τζόγου” στην καρδιά του αστικού ιστού (οι οποίες δεν είναι καθόλου αμελητέες), η κυκλοφοριακή επιβάρυνση σε μια ήδη ταλαιπωρημένη περιοχή θα είναι τεράστια.

Η περιοχή που επελέγη για τη μετεγκατάσταση του καζίνο από την Πάρνηθα, βρίσκεται σε ένα από τα πιο κομβικά σημεία των βορείων προαστίων της πρωτεύουσας: ένας χώρος περίπου 50 στρεμμάτων, στη συμβολή της λεωφόρου Κηφισίας με τη λεωφόρο Σπύρου Λούη. Το σημείο αυτό είναι γνωστό ως περιοχή Δηλαβέρη, ανήκει στη Νέα Φιλοθέη και παραμένει… εκτός σχεδίου πόλης, καθώς η πολεοδομική μελέτη έχει από χρόνια καταρτιστεί αλλά δεν έχει εγκριθεί.

Ήδη τα διαδοχικά εμπορικά κέντρα, τα πολυκαταστήματα, οι εκθεσιακοί χώροι, τα νοσοκομεία της λεωφόρου Κηφισίας και το ΟΑΚΑ, ο μεγαλύτερος αθλητικός πόλος της πρωτεύουσας, δημιουργούν ένα ξεχειλισμένο κυκλοφοριακό πεδίο, με τους ανθρώπους που εργάζονται και κατοικούν στο Μαρούσι να βιώνουν καθημερινά τις επιπτώσεις του. Όλοι αυτοί οι πόλοι έλξης επισκεπτών από όλη την Αττική, προκαλούν μικρά κυκλοφοριακά εμφράγματα ανά σημεία στη βοηθητική οδό της λεωφόρου Κηφισίας και πλημμυρίζουν τις καθέτους με (κυρίως παράνομα) σταθμευμένα οχήματα. Το κύριο πολεοδομικό ζήτημα, λοιπόν, που γεννάται από τη «μετακόμιση» του καζίνο είναι αναμφίβολα το κυκλοφοριακό.

Η μελέτη του υπουργείου πάντως υποστηρίζει ότι η κυκλοφοριακή επιβάρυνση από την (24ωρη) λειτουργία του καζίνο στην ευρύτερη περιοχή δεν θα συμπίπτει με εκείνη των υπολοίπων χρήσεων.

Μάλιστα, προτείνει μία σειρά από έργα που «πέραν της εξυπηρέτησης της νέας εγκατάστασης, ανακουφίζουν σημαντικά τη σημερινή φόρτιση του αστικού δικτύου».

Πιο συγκεκριμένα:

• Την κατασκευή μιας νέας γέφυρας απευθείας σύνδεσης της λεωφόρου Κηφισίας (ρεύμα προς κέντρο) με τον παράπλευρο, πάνω από το ρεύμα εισόδου από Σπύρου Λούη προς Κηφισίας, με κατεύθυνση το κέντρο.

• Τη διαπλάτυνση του παραδρόμου της λεωφόρου Κηφισίας εις βάρος του οικοπέδου του καζίνο και τη δημιουργία ενός νέου συνδέσμου προς την οδό Αποστόλου Παύλου, δηλαδή από την Κηφισίας προς τη Νέα Φιλοθέη.

• Τη δημιουργία τρίτης λωρίδας στη Σπύρου Λούη (εις βάρος του οικοπέδου του καζίνο), στη συμβολή της με την Κηφισίας, ώστε να υπάρχουν ξεχωριστές λωρίδες προς τις τρεις κατευθύνσεις από ΟΑΚΑ: απέναντι στη Ριζαρείου, δεξιά στην Κηφισίας προς κέντρο και αριστερά στην Κηφισίας προς Κηφισιά.

• Τη δημιουργία απευθείας σύνδεσης του οικοπέδου του καζίνο με τη Σπύρου Λούη.

Πηγές: kathimerini, naftemporiki, 

 

Share