Ποδηλάτες εναντίον…πάρκινγκ στο Μαρούσι

Το πάρκινγκ αποτελεί ένα γνωστό και χρόνιο πρόβλημα στο Μαρούσι, με τις πολλές εταιρείες και το ταλαιπωρημένο κέντρο του να συμβάλλουν στο πρόβλημα.

Πολλοί είναι οι κάτοικοι μάλιστα, που στρέφονται κατά του…ποδηλατόδρομου, καθώς θεωρούν πως «κόβει» θέσεις πάρκινγκ και δεν εξυπηρετεί τους πολίτες.

Οι χρήστες ποδηλάτου από την άλλη, βλέπουν συνεχώς οχήματα παρκαρισμένα πάνω στον ποδηλατόδρομο και δυσκολεύονται να μετακινηθούν με ασφάλεια στην πόλη, κάτι έτσι κι αλλιώς δύσκολο, στην ανώριμη από οδηγική συνείδηση ελληνική κοινωνία.

Το πρόβλημα είναι εντονότερο στην οδό Καραολή Δημητρίου και Πηγάσου στο Μαρούσι, όπως μας ενημερώνουν μέλη του Halbike, της ποδηλατικής ομάδας που κάνει βόλτα με τα ποδήλατα για να γνωρίσει την πόλη κάθε Τετάρτη στα βόρεια Προάστια.

Όλα αυτά, λίγες μέρες αφού ο Δήμος Αθηναίων παρουσίασε το σχέδιο για το νέο δίκτυο ποδηλατοδρόμων της Αθήνας, το οποίο έχει ως στόχο να συνδέσει ολόκληρο το λεκανοπέδιο της πρωτεύουσας, συνδέοντας στην τελική του μορφή τον ήδη λειτουργικό άξονα Γκάζι-Φάληρο με τα βόρεια προάστια και την Κηφισιά.

Η σύνδεση θα γίνει είτε με τη δημιουργία ποδηλατολωρίδων είτε με την κατασκευή δρόμων αποκλειστικής κυκλοφορίας ποδηλάτου (bicycle streets).

Ο Δήμος Αθηναίων εξηγεί ότι η επιλογή του συγκεκριμένου δικτύου έγινε με βάση τη μορφολογία του εδάφους, το πλάτος των δρόμων, τα χαρακτηριστικά τους, ενώ παράλληλα έγινε προσπάθεια ώστε το δίκτυο να είναι απολύτως χρηστικό για τους ποδηλάτες και να λειτουργήσει ως μέσο για να αναβαθμιστούν οι περιοχές τις οποίες διασχίζει.

Επίσης έχουν ληφθεί υπ’ όψιν οι προδιαγραφές των ποδηλατοδρόμων που έχουν εκπονηθεί από τη διεύθυνση Μελετών Έργων Οδοποιίας (ΔΜΕΟ) όσο και στον ανανεωμένο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

 

Share