Γραμμή 4 Μετρό Αθήνας: Ξεκίνησε ο διαγωνισμός για τις Πρόδρομες εργασίες κατασκευής

Σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για τις πρόδρομες εργασίες του πρώτου τμήματος της γραμμής 4 του Μετρό (Άλσος Βεΐκου – Ευαγγελισμός). Πρόκειται για τις παρακάμψεις δικτύων οργανισμών κοινής ωφέλειας και τα αρχαιολογικά, εργασίες που πρέπει να γίνουν πριν την έναρξη των κύριων έργων κατασκευής της γραμμής.

Ο προϋπολογισμός των έργων ανέρχεται στα 39.000.000 ευρώ χωρίς ΦΠΑ ενώ η προθεσμία υποβολής προσφορών λήγει στις 23 Ιουλίου.

Το τρέχον Σχέδιο Ανάπτυξης Γραμμών Μετρό Αθήνας περιλαμβάνει τη Γραμμή 4 του Μετρό, Άλσος Βεΐκου-Ευαγγελισμός-Φάρος-Μαρούσι, με τις επεκτάσεις της (α) προς Βύρωνα/Άνω Ηλιούπολη και (β) προς Περισσό και Εθνική Οδό. Η Γραμμή 4, σχήματος «U», αποτελείται από 2 σκέλη ακτινικής μορφής, προς Γαλάτσι και Μαρούσι, και ένα κεντρικό τμήμα διερχόμενο από το κέντρο της Αθήνας, έχει συνολικό μήκος 33,5 χλμ, περιλαμβάνει 31 συνολικά σταθμούς και αποτελείται από πέντε επιμέρους διακριτά τμήματα, Α, Β, Γ, Δ και Ε:

Τμήμα Α: Άλσος Βεΐκου-Γουδή (μήκους 12,8 χλμ και 15 σταθμούς)

Τμήμα Β: Γουδή-Μαρούσι (μήκους 9,6 χλμ και 8 σταθμούς)

Τμήμα Γ: Ευαγγελισμός-Άνω Ηλιούπολη (μήκους 4,1 χλμ και 3 σταθμούς)

Τμήμα Δ: Άλσος Βεΐκου-Περισσός (μήκους 3,0 χλμ και 2 σταθμούς)

Τμήμα Ε: Μαρούσι-Εθνική Οδός (μήκους 4,4 χλμ και 3 σταθμούς)

Συγκεκριμένα, αναμένεται να αναπτυχθούν 22 εργοτάξια, από το Άλσος Βεΐκου ως το Γουδή και την Κατεχάκη, εκεί όπου θα κατασκευαστούν οι σταθμοί και τα φρεάτια της γραμμής. Ο ανάδοχος θα πρέπει να εκτελέσει τις σχετικές μελέτες και στη συνέχεια να προχωρήσει στα έργα παράκαμψης των δικτύων κοινής ωφέλειας (ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΥΔΑΠ, οπτικές ίνες, φυσικό αέριο, ΗΛΠΑΠ κλπ), στις αρχαιολογικές εργασίες, τις κυκλοφοριακές παρακάμψεις και τις λοιπές εργασίες στα σημεία που θα στηθούν τα εργοτάξια.

Οι αρχαιολογικές εργασίες προκαλούν πολύ συχνά καθυστερήσεις σε έργα, με πιο πρόσφατο παράδειγμα τα έργα του Τραμ στον Πειραιά όπου εκκρεμεί ακόμα η κατασκευή 50 μέτρων της γραμμής λόγω ευρημάτων. Αν και το υπουργείο Πολιτισμού είναι έτοιμο να δώσει το ΟΚ για τη συνέχιση και ολοκλήρωση των έργων, ομάδα πολιτών προσέφυγε πρόσφατα στο ΣτΕ ζητώντας τη συνέχιση των αρχαιολογικών ανασκαφών.

Όσον αφορά τον κύριο διαγωνισμό για το έργο, μέσα στο επόμενο διάστημα (σύμφωνα με την Αττικό Μετρό «μέσα στον Ιούνιο») αναμένεται να ξεκινήσει η δεύτερη φάση του διαγωνισμού όπου τρεις κοινοπραξίες θα κληθούν να καταθέσουν δεσμευτικές προσφορές για το έργο. Στόχος είναι να υπάρχει προσωρινός μειοδότης ως τις αρχές του 2019 ώστε η σύμβαση να υπογραφεί ως το τέλος εκείνης της χρονιάς.

Πηγή: athenstransport.com

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share