«Black Friday»: Τι πρέπει να προσέξουμε στις αγορές

Αυτή την Παρασκευή 23 Νοεμβρίου, για ακόμη μια χρονιά έρχεται η «Black Friday», το αμερικανικό καταναλωτικό έθιμο με μεγάλες εκπτώσεις, σηματοδοτώντας την έναρξη της χριστουγεννιάτικης εμπορικής περιόδου.

Σε προηγούμενο άρθρο μας, προβληματιστήκαμε με το αν η «Μαύρη Παρασκευή» των εκπτώσεων αποτελεί ευχή ή κατάρα για επιχειρηματίες και καταναλωτές. Σήμερα θα δούμε τι συμβουλές δίνει στους επίδοξους αγοραστές ο Συνήγορος του Καταναλωτή και τι πρέπει να προσέξουν.

Σύμφωνα λοιπόν με την διευθύντρια του Ευρωπαϊκού Κέντρου Καταναλωτή Ελλάδας, Αθηνά Κοντογιάννη, με δηλώσεις της στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι καταναλωτές οφείλουν να κάνουν έρευνα αγοράς, ώστε να μπορέσουν να συγκρίνουν τις τιμές στα είδη που έχουν επιλέξει και να είναι βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Ακόμα, θα πρέπει να αντιμετωπίσουμε με σύνεση και προγραμματισμό τυχόν εξωφρενικές προσφορές των ημερών και θα πρέπει να ξεκινήσουμε την έρευνα πριν ξεκινήσει η «Black Friday», ώστε να μπορέσουμε να συγκρίνουμε τις τιμές στα είδη που έχουμε επιλέξει και να είμαστε βέβαιοι ότι το όφελος από την προσφορά είναι πραγματικό.

Υπενθυμίζεται στους καταναλωτές ότι οι πλασματικές προσφορές συνιστούν παραπλανητική εμπορική πρακτική και απαγορεύονται. Παραπλανητική πρακτική συνιστά, επίσης, η αναγραφή και παρουσίαση υψηλών ποσοστών προσφοράς, τα οποία, ενώ παρουσιάζονται ως γενικά ή ό,τι αφορούν ευρείες κατηγορίες ειδών στην πραγματικότητα, καλύπτουν ελάχιστα προϊόντα-“κράχτες”».

Ειδικότερα, «σύμφωνα με τον Κώδικα Δεοντολογίας για την Προστασία του Καταναλωτή κατά τις Προσφορές, τις Εκπτώσεις και τις Προωθητικές ενέργειες, πρέπει να αναγράφονται η αρχική και η μειωμένη τιμή των προϊόντων που πωλούνται σε προσφορά και, προαιρετικά, το ποσοστό της μείωσης. Κατά κανόνα, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών, των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει το κατάστημα.

Προσοχή σε εκείνα τα ηλεκτρονικά καταστήματα, καθώς και στα προφίλ που πωλούν προϊόντα στα social media, χωρίς να αναφέρουν πλήρη στοιχεία της επιχείρησης (πλήρης εταιρική επωνυμία, ταχυδρομική διεύθυνση, σταθερό τηλέφωνο, αριθμό καταχώρησης στο ΓΕΜΗ, ΑΦΜ, e- mail), είτε εδρεύουν στην Ελλάδα είτε σε άλλο κράτος μέλος της Ε.Ε. Δεν είναι πάντοτε αξιόπιστα.

Συμβουλεύουμε, επίσης, τους καταναλωτές να κρατούν όλα τα αποδεικτικά στοιχεία των συναλλαγών τους για να μπορέσουν να ασκήσουν τα δικαιώματά τους έναντι του προμηθευτή, αν παρουσιαστεί οποιοδήποτε πρόβλημα. Διευκρινίζουμε ότι, και κατά την περίοδο των προσφορών, τα δικαιώματα των καταναλωτών εξακολουθούν να ισχύουν στο ακέραιο».

Πηγή: dikaiologitika.gr

Share