Η επικίνδυνη στροφή στο Μαρούσι που έχει κοστίσει δεκάδες ζωές

Η λεωφόρος Κηφισίας έχει ένα βεβαρημένο και αιματοβαμμένο ιστορικό όσον αφορά τα τροχαία ατυχήματα. Ζούμε σε μια χώρα που κατέχει μια από τις πρώτες θέσεις σε τροχαία ατυχήματα  στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο πρόβλημα, με τους κυριότερους να είναι η οδική παιδεία, η ελλιπής σήμανση και η ποιότητα των οδοστρωμάτων.

Το 2017 ο τραγικός απολογισμός στην Ελλάδα ήταν 69 θάνατοι από τροχαία, ανά εκατομμύριο κατοίκων. Την ίδια χρονιά στην ΕΕ σημειώθηκαν 49 θάνατοι από τροχαία ανά εκατομμύριο κατοίκων.

Πίνακας τροχαίων ατυχημάτων τα έτη 2016-2017. Πηγή: Aστυνομία

Στη λεωφόρο Κηφισίας, ακριβώς ή λίγο μετά τη διασταύρωση με τη Βασιλίσσης Σοφίας στο Μαρούσι, απέναντι από το άλσος Συγγρού υπάρχει μια στροφή που έχει χαρακτηριστεί ως καρμανιόλα, κι όχι άδικα.

Σε αυτό το σημείο, έχουν συμβεί πολλά τροχαία ατυχήματα αλλά και δυστυχήματα τα τελευταία χρόνια και δικαίως θεωρείται ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου της πρωτεύουσας.

Το maroussinews μίλησε με τους κατοίκους της περιοχής και επικοινώνησε με το Δήμο για το ζήτημα.

«Είναι στροφή-θάνατος αν δεν είσαι υποψιασμένος. Οι παλιοί ξέρουμε και προσέχουμε, αλλά ειδικά οι νέοι οδηγοί μπορεί πολύ εύκολα να την πατήσουν», μας αναφέρει ο κύριος Γιώργος, κάτοικος της περιοχής.

«Δεν είναι τυχαίο που τα περισσότερα ατυχήματα στο σημείο συμβαίνουν ξημερώματα Σαββάτου και Κυριακής. Είναι επικίνδυνο σημείο, αλλά το κύριο πρόβλημα είναι η οδική συμπεριφορά, το αλκοόλ και η υπερβολική ταχύτητα», τονίζει.

Μια νεαρή κοπέλα που είχε τροχαίο στο σημείο πριν κάποια χρόνια και ζήτησε να διατηρηθεί η ανωνυμία της, μας είπε: «Ούτε που κατάλαβα πως έφυγε το αυτοκίνητο. Δεν έστριψε ποτέ. Το μόνο που θυμάμαι είναι να φεύγει στη στροφή και να αναποδογυρίζει. Από λεπτομέρειες σώθηκα».

Σε επικοινωνία με το Τεχνικό Τμήμα του Δήμου Αμαρουσίου, μας ενημέρωσαν πως η Λεωφόρος Κηφισίας υπάγεται στη δικαιοδοσία και ευθύνη της Περιφέρειας Αττικής.

Το σίγουρο είναι, πως οι ευθύνες είναι πολλές, τόσο για τους οδηγούς, όσο και για την τοπική αυτοδιοίκηση. Θα πρέπει να υπάρξει έλεγχος της ποιότητας του οδοστρώματος και της σήμανσης, ενώ πολλοί έχουν προτείνει τη δημιουργία ενός ανισόπεδου κόμβου.

Από εκεί και πέρα, το υπόλοιπο κομμάτι της ευθύνης βαραίνει τους οδηγούς, οι οποίοι πρέπει να αποκτήσουν σωστή παιδεία και να τηρούν τα όρια ταχύτητας, ώστε να μη θρηνήσουμε κι άλλα αδικοχαμένα θύματα.

 

 

Share