Στο σημείο όπου βρίσκεται ο σημερινός σταθμός ΗΣΑΠ του Αμαρουσίου βρισκόταν ο σταθμός της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής Λαυρίου- Στροφυλίου. Η συγκεκριμένη γραμμή πρωτολειτούργησε στις 4 Φεβρουαρίου 1885 και έφτανε μέσω Κηφισιάς, Ν.Ερυθραίας και Εκάλης στον Διόνυσο όπου στα ειδικού τύπου βαγόνια φορτώνονταν με μάρμαρο από τα λατομεία.
Στη συνέχεια το φορτίο μεταφερόταν μέχρι την Κηφισιά και κατόπιν με ατμομηχανές των Σιδηροδρόμων Αττικής, πήγαινε έως την Πλατεία Αττικής όπου μεταφορτώνονταν σε φορτηγά.
Αυτή η γραμμή, που είχε ελάχιστη επιβατική κίνηση, σταμάτησε τον Αύγουστο του 1938 μαζί με το αποκαλούμενο «Θηρίο» δηλαδή το ατμοκίνητο τρένο Αθήνας – Κηφισιάς.
Όταν σχεδιάστηκε η νέα γραμμή του ηλεκτρικού σιδηρόδρομου επελέγη η λύση της γέφυρας για να αποφευχθεί η διχοτόμηση της περιοχής που θα αποδιοργάνωνε τον κοινωνικό ιστό της πόλης. Η ανέγερση άρχισε το 1955 και ολοκληρώθηκε το 1957. Πρόκειται για την επέκταση της περίφημης γραμμής του Ηλεκτρικού προς βορρά.
Μετά την απελευθέρωση και την ανάδειξη των Αθηνών σε πρωτεύουσα, ιδρύθηκε για πρώτη φορά ο Δήμος Αμαρυσίων Αττικής. Περιελάμβανε τους οικισμούς του Αμαρουσίου με 360 κατοίκους, το Χαλάνδρι, την Καλογρέζα, την Πεντέλη, το Γέρακα, τον Καρυτό και την Κηφισιά.
Ο σταθμός του Ηλεκτρικού δόθηκε σε χρήση το 1957 και ήταν υπέργειος προκειμένου να μη διακοπεί η κυκλοφορία στο ιστορικό κέντρο και οι πεζοί να μην παρεμποδιστούν λόγω της διάβασης των τρένων.
Πηγή: Η Μηχανή του χρόνου