Την απάντησή του στην πρόσφατη ανακοίνωση του δημοτικού συμβούλου της μείζονος μειοψηφίας στο Δημοτικό Συμβούλιο Αμαρουσίου Πέτρου Κούκουζα, έδωσε ο αντιδήμαρχος Πολεοδομικού Σχεδιασμού του Δήμου Αμαρουσίου, Κώστας Ρώτας.
Χαρακτηριστικά, τονίζει πως η εμμονή με τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Ψαλίδι είναι «κουραστική και άτοπη» και παραθέτει την οπτική πλευρά του Δήμου στο ζήτημα.
Αναλυτικά η ανακοίνωση του κ. Ρώτα:
Κουραστική έχει καταντήσει η προσπάθεια ορισμένων δημοτικών συμβούλων της αντιπολίτευσης να περιορίσουν τη στόχευση της όλης κυκλοφοριακής μελέτης της Π.Ε. Ψαλιδίου σε ένα σημείο, αυτό που αφορά στον βόρειο παράδρομο Α. Παπανδρέου.
Η διοίκηση Πατούλη από την πρώτη μέρα που ανέλαβε την ευθύνη του Δήμου Αμαρουσίου, πέραν των άλλων, ωρίμασε κυκλοφοριακές μελέτες για όλες τις γειτονιές της πόλης, λαμβάνοντας υπόψη τα διαχρονικά προβλήματα των τοπικών κοινωνιών αλλά και την γνώση από την επιστημονική κοινότητα όπως του Πανεπιστημίου Πατρών.
Επαναλαμβάνουμε για άλλη μια φορά:
Πρώτον: Η κυκλοφοριακή μελέτη της Π.Ε. αφορά στο σύνολο οδών της Π.Ε. Ψαλιδίου και χάρη σε αυτήν επιτυγχάνεται ο δραστικός περιορισμός της διαμπερούς κυκλοφορίας και επομένως η περιβαλλοντική προστασία των κατοίκων όλων των δρόμων της περιοχής αυτής. Η μελέτη αυτή δοκιμάστηκε στην πράξη επί 10 χρόνια και θεωρήθηκε άκρως επιτυχημένη και υποδειγματική ως προς την επίτευξη του σκοπού αυτού. Ο θετικός σχολιασμός κάποιων ότι η περιοχή μετατράπηκε σε «άβατο», σε ένα είδος «Βατικανού» προς όφελος των κατοίκων, είναι χαρακτηριστικός.
Δεύτερον: Η ακύρωση της μελέτης αυτής από το ΣτΕ έγινε για τυπικούς λόγους (μη δημοσίευση της απόφασης του τότε γραμματέα της Περιφέρειας στο ΦΕΚ) και όχι φυσικά γιατί δεν μετέτρεψε τον βόρειο παράδρομο κατά τις επιθυμίες συγκεκριμένου κατοίκου της περιοχής, που είχε κάνει την προσφυγή.
Τρίτον: Ο Δήμος Αμαρουσίου μετά την ακύρωση αυτή τον Ιούλιο του 2016 ήταν υποχρεωμένος να λάβει άμεσα μέτρα, δηλ. τις προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι οποίες ψηφίστηκαν ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο, γιατί δεν θα μπορούσε να επαναφέρει την περιοχή στο χάος του 2009, της εποχής δηλαδή όπου όλοι οι δρόμοι της περιοχής ήσαν διπλής κυκλοφορίας!
Τέταρτον: Το δήθεν ιστορικό, στο οποίο αναφέρεται ο κ. Κούκουζας, είναι λανθασμένο. Οι προσωρινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις ακυρώθηκαν από την Αποκεντρωμένη και αυτή η απόφαση γνωστοποιήθηκε το 2018. Ο λόγος ήταν ότι η τελευταία δεν εγκρίνει προσωρινές, αλλά μόνον μόνιμες ρυθμίσεις, και όχι φυσικά γιατί δεν μετέτρεψε τον βόρειο παράδρομο κατά τις επιθυμίες του προσφεύγοντα.
Πέμπτον: Είναι τουλάχιστον αφελές, αν όχι εξωφρενικό να ισχυρίζεται κάποιος ότι επειδή ο βόρειος παράδρομος δεν μετατρέπεται σε χρήση γης αποκλειστικής κατοικίας, αυτό εξυπηρετεί τις δραστηριότητες του Τhe Mall Athens. Αυτή η δήθεν ιδεολογικοπολιτική θεώρηση του όλου θέματος ξεπερνάει κάθε όριο «ιλαρότητας».
Έκτον: Και οι δύο παράδρομοι της Αττικής Οδού, βόρειος αλλά και νότιος παράδρομος Α. Παπανδρέου, ανήκουν στην αρμοδιότητα της Περιφέρειας Αττικής.
Έβδομον: Τελειώνοντας αναφέρουμε ότι η κατάσταση στην περιοχή δεν είναι «αφόρητη» όπως λέει ο κ. Π. Κούκουζας, αντίθετα είναι πολύ ικανοποιητική. Γι΄ αυτό εξάλλου οι κάτοικοι της περιοχής ετάχθησαν υπέρ των ρυθμίσεων. Είναι χαρακτηριστικό ακόμη ότι κάτοικοι άλλων περιοχών του Αμαρουσίου έχουν κατά καιρούς διαμαρτυρηθεί με επιχείρημα ότι οι περιοχές τους δεν έτυχαν τόσης προσοχής όπως το Ψαλίδι.
Επισημαίνω ότι πάντα κινούμεθα με ειλικρίνεια, με γνώση και αποτελεσματικότητα και κάθε φορά κρίνονται οι πράξεις μας από τους συμπολίτες μας.